Tag kørekort i Ribe hos Kathes Køreskole.

Når du har et kørekort, så får du en stor frihed. Frihed til at kunne gøre hvad du vil, være sammen med hvem du vil, lige præcis når du vil det.

Det skal være sjovt at tage kørekort. Jeg er meget grundig i min undervisning, så du kan føle dig sikker, når du skal til køreprøve. Så er det nemlig langt nemmere for dig at bestå i første forsøg.

Siden 2011 har mere end 600 elever taget deres kørekort hos mig. Du kan tilmelde dig på det næste hold her på siden.

Mere end
glade elever siden 2011

Kørekort

Kategori B (almindelig bil)

Det er nemmest at tage kørekort, når du føler sig sikker. Derfor ligger jeg utroligt meget vægt på en god og grundig undervisning, så du kan få kørekort med succes.

Du vil lære hvordan man kører bil, og hvordan du overholder reglerne i trafikken, så du kan nå dit mål i sikker stil. Du får ubegrænset teoriundervisning og 24 kørelektioner, og jeg lader dig ikke gå til køreprøven før jeg tror på, at du er klar og kan bestå.

Det synes jeg er den bedste måde at tage kørekort på.

Forløbet

Hele pakken indeholder
– Ubegrænset teoriundervisning
– 16 kørelektioner på vej
– 4 lektioner på manøvrebane (kravlegård)
– 4 lektioner på køreteknisk anlæg (glatbane)
– 1 køreprøve
– Online teoriundervisning med tests som du kan øve på hjemmefra.

Det er gratis at få ekstra teoriundervisning og hvis du har behov for flere kørelektioner kan du tilkøbe det.

Førstehjælpskursus
Alle, der skal have kørekort første gang, skal gennemgå et 8 timers færdselsrelateret førstehjælpskursus.

Har du et 12 eller 30 timers førstehjælpskursus afholdt af en godkendt instruktør, kan dette også bruges. Beviset må dog højst være 1 år gammelt.

Har du traktorkørekort skal du ikke tage førstehjælp igen.

Din ansøgning om kørekort kan først blive godkendt, når du har gennemført kurset.

Undervisningslovkrav til kategori B – personbil
Du skal som minimum have 29 teorilektioner af á 45 minutter.

Derudover skal du også have mindst 24 kørelektioner á 45 minutters varighed, hvoraf 4 lektionerne foregår på manøvrebane (kravlegård) samt 4 lektioner på glatbane.

Hvis du er forhindret til en køretime, så skal du seneste melde afbud dagen før  inden kl. 12.00. Hvis ikke du melder afbud, så koster det 650 kr. pr. lektion.

Kørekort koster 14.995 kr.

Beløbet betales i to rater, første gang efter holdstart og anden gang midt i forløbet. Evt. skyldige beløb f.eks. ekstra kørelektioner skal være betalt inden køreprøven.

Efter de inkluderede 24 kørelektioner koster en ekstra kørelektion (45 min.) 650 kr.

Lægeerklæring og førstehjælpskursus varierer i pris alt efter, hvor du får dem. Prislejet ligger dog ofte mellem 400-500kr pr. stk.

Stempelgebyr – 1.170 kr. betales direkte til politiet via et link som du får tilsendt, dumper man en af prøverne skal der betales et nyt stempelgebyr.

Beståelsesprocenter

Landsgennemsnittet vs. Kathes Køreskole
Teoriprøven
Landsgennemsnittet
Kathes Køreskole
Køreprøven
Landsgennemsnittet
Kathes Køreskole

* Baseret på mine beståelsesprocenter fra 2017 sammenlignet med landsgennemsnittet fra 2015. Kilde: www.politi.dk

Kørekort til 17-årige

Hvornår må man begynde på kørekort?

Hvornår må jeg tage kørekort?

Man må begynde på undervisning til kørekort, når man er 16 år og 9 måneder gammel.

Undervisningen er den samme som alle andre får, når man har bestået køreprøven skal man køre med en erfaren ledsager til den dag man fylder 18 år herefter må man køre selv.

Krav til ledsager:

• Alder minimum 30 år.
  • Have haft et dansk udstedt kørekort til alm. bil (kat. B) i de seneste 10 år. I den periode må kørekortet ikke have været frakendt – hverken betinget eller ubetinget.
  • Være i besiddelse af et gyldigt kørekort til alm. bil (kat. B), der er udstedt i Danmark .
  • Kørekort skal medbringes.
  • Du skal til enhverv tid lovligt kunne køre bilen. Dvs. at man ikke må have en promille over 0,5, have indtaget ulovlige stoffer eller være så træt eller syg, at man ikke kan køre bilen forsvarligt.

Når du som 17-årig kører med ledsager, må du kun køre i Danmark.

Se/læs mere på sikkertrafik.dk

Priser på kørekort

Hvad koster det at tage kørekort?

Hvad koster kørekort?

Undervisningslovkrav til kategori B – personbil

Teori: Mindst 29 lektioner á 45 min.

Kørsel: Mindst 24 lektioner á 45 min. heriblandt 4 lektioner på manøvrebane og 4 lektioner på glatbane.

Med i prisen får du:

• Ubegrænset teori (mindst 29 lektioner) – tavleundervisning i teorilokalet.
  • 4 lektioner på manøvrebane (kravlegård).
  • 16 lektioner på vej.
  • 4 lektioner på køreteknisk anlæg (glatbane) inkl. transport til og fra glatbanen.
  • 1 køreprøve.
  • Fri adgang til teoriundervisning.dk under hele forløbet, så du kan øve derhjemme via internettet.

Prisen for kørekort er 14.995 kr.

Ikke inkluderet i prisen: Lægeerklæring, førstehjælp og stempelgebyr.

Lægeerklæring og førstehjælpskursus varierer i pris alt efter, hvor du får dem.

Ca. pris pr. stk. 500 kr.

Evt. skyldige beløb f.eks. ekstra kørelektioner skal være betalt inden praktisk prøve.

Efter 16 kørelektioner koster en ekstra kørelektion (45 min.) 650 kr.

Afbud til køretimer skal helst ske senest hverdagen før, inden kl. 12:00.

Udebliver man fra en kørelektion, uden at melde afbud koster det 650 kr. pr. lektion.

Udtalelser

Fra tidligere elever