Tilmelding til Kørekort (kategori B)

Vælg holdstart i boksen

Se næste holdstart i boksen.

Du må begynde din undervisning 3 måneder før, du fylder 17 år. Hvis datoerne ikke passer i forhold til din fødselsdag, kan du kontakte mig, så vi finder vi en løsning.

Der er få pladser på hvert hold.

Tilmeld venteliste nu til den dato du ønsker holdstart, hvis du vil have en plads.

Oftest stillede spørgsmål

Hvordan tilmelder jeg mig?

Det eneste du skal gøre er, at indtaste dine oplysninger i felterne herover. Når du har gjort det, så er du tilmeldt, og så behøver du ikke gøre mere.

Kan jeg øve teori online?

Ja, du får et login til online teoriundervisning, så du kan øve ubegrænset, og lige så meget du vil. Det er et lovkrav, at du får fysisk undervisning af en kørelærer, så det får du selvfølgelig også.

Hvor gammel skal jeg være, for at kunne begynde at tage kørekort?

Du kan begynde at tage kørekort 3 måneder før du fylder 17 år.

Kan jeg tage kørekort sammen med min ven/veninde?

Ja, hvis der er plads på holdet, så kan I bare tilmelde jer på det samme hold.

Hvad koster et kørekort?

Hvis du ikke skal have ekstra kørelektioner vil din pris være 14.995 kr. + stempelgebyr (1.170 kr.) + udgifter til lægeerklæring og førstehjælp.

Det er forskelligt fra elev til elev, om man skal have ekstra kørelektioner. Ekstra kørelektioner koster 650 kr. pr. stk.

Læs dette inden du vælger køreskole ud fra prisen.

Hvornår er der teoriundervisning?

Teoriundervisning er 1 gang om ugen – samme dag og tidspunkt som ved holdstart. Der er altid to hold i gang – ét om tirsdagen og ét om onsdagen.

Du er altid velkommen nede i teorilokalet begge dage til ekstra teori. Det er gratis.

Kan jeg blive hentet og sat af derhjemme?

Ja, hvis du bor i eller omkring Ribe. Hvis vi skal bruge for meget tid på, at hente og bringe, så vil der være mindre tid til at øve.

Så hvis du bor udenfor Ribe, kan det være en fordel for dig, at komme hen til gymnasiet, handelsskolen eller banegården.

Hvor mange elever er der på et hold?

Der er kun 18 pladser på hvert hold, og når et hold er fyldt, så bliver det lukket. Derfor er det en god idé at melde sig til hurtigst muligt.

Når et hold er fyldt, så kan du komme på venteliste. Så vil jeg tage fat i dig, hvis der skulle komme en ledig plads.

Hvor lang tid varer teoriundervisningen?

Som regel varer det ca. 2 – 2,5 timer før vi er færdige. Det er lidt forskelligt fra gang til gang.

Kan jeg vente med at køre til efter skoletid, så jeg ikke får fravær?

Nogle dage ja, og andre dage ikke. Det er ganske enkelt ikke muligt for alle at køre efter skoletid hver gang. Da jeg skal nå, at køre med alle inden solen går ned. Desuden er det en god idé at køre i trafikken i dagtimerne, da køreprøven ligger i dagtimerne. Jeg prøver at fordele timerne fair imellem alle elever. Har du mellemtimer/fritimer kan du evt. køre der for at undgå fravær.